Sidor

9 april 2009

Läst 2009

januari
1. Honungsfällan - Unni Lindell
2. Simmar-Emma: min kamp mot bulimin - Emma Igelström/Carina Olofsson
3. En röd liten fågel i juletid - Fannie Flagg
4. Johnny Cash - självbiografin - Johnny Cash/Patrick Carr
5. Människohamn - John Ajvide Lindqvist
6. Svek - Karin Alvtegen
(samt: Du vet att du vill - Malin Biller, Den hemlige kocken Mats-Eric Nilsson)

februari
7. Kortfattad engelsk-kinesisk ordbok för älskande - Xiaolu Guo
8. Att tro på Mister Pip - Lloyd Jones
9. Svinhugg - Marianne Cedervall
10. Damernas detektivbyrå - Alexander McCall Smith
11. Döttrarnas rike - Yang Erche Namu

mars
12. Vänninan: Rapport från Rosenbad - Eva Franchell (ej utläst)
13. Som glöd blir till aska - Annika Sjögren
14. Vägen - Cormac McCarthy

april
15. 80 grader från varmvattnet - Karin Alfredsson

maj
16. Upp till toppen av berget - Arne Dahl

juni
17. Skam - Karin Alvtegen

juli
18. Kinaschack - Simon Lewis
19. Sommardöden - Mons Kallentoft
20. Livets aviga och räta - Kate Jacobs

augusti
21. Europa Blues - Arne Dahl
22. Välkommen till himlen - Fannie Flagg

september

oktober
23. Män som hatar kvinnor - Stieg Larsson (omläsning)
24. Kvinnorna på tionde våningen - Karin Alfredsson

november
25. De största vatten - Arne Dahl

december
26. Höstoffer - Mons Kallentoft
27. Mord under julgranen
28. Fyrvaktaren - Camilla Läckberg

5 kommentarer:

Sara sa...

Vilken trevlig boklista :) Hoppas du får njuta av mer läsning nu i påsk. Ha det riktigt fint!

smultron sa...

Aha, nu ser jag att du läser 80 grader... Tänkte beställa den igår men det blev ett par andra som maken önskade. ge gärna ett pip ifrån dig om vad du tycker sen. Glad påsk!

Maja sa...

Vilken bra idé, jag glömmer alltid att sätta etikett på mina inlägg, borde göra en storrensning!

m sa...

Vad kul med boklistan! Mitt läsande har varit ganska segt ett tag. Jag tycker ibland att det är svårt att veta vad jag ska läsa. Här tänker jag hämta lite inspiration. Glad Påsk!

Fröken Nina sa...

Vad duktigt du har varit! Jag försöker fortfarande hitta kraften och lusten till att läsa...