Sidor

9 april 2009

Nästan kvartalsrapport

På de flesta bokbloggar dyker det upp kvartalsrapporter av lästa böcker. Listan i inlägget intill detta är egentligen inte menat som en sådan, utan snarare en läslista för 2009 placerad i ett inlägg i stället för marginalen, så jag slipper skriva ner alla böcker och länka till dem igen när året är slut...

Det jag kan konstatera är, att tack vare mer intensiva läsperioder, eller trots ökenperioder utan läsning, så har jag till och med den här veckan läst ca 15 böcker. En bok i veckan verkar vara medelhastigheten för min läsning.. Får väl se om den här listan slutar på 52 böcker när året är slut.

Några kommentarer till läsningen hittills:

- Flera av böckerna är lånade på bokbussen = nöjd.
- Kriminalromaner, romaner, självbiografier och mer dokumentära böcker har passerat = nöjd.
- Jag har med hjälp av böckerna hamnat på andra platser än polisstationer i Sverige = nöjd.
- Läsningen har ganska ofta präglats av en längtan till nästa bok i stället för nuvarande, därför att flera av böckerna inte är givna favoriter, utan borde-läsa i stället för vill-läsa, och ingår i mitt försök att bredda mitt läsande. När boken till slut är utläst är jag ändå glad att jag har läst den.

Men: Nu ligger det dock många kriminalromaner och liknande och väntar. De ropar rätt intensivt på mig nu, så vi får se hur blandad läsningen blir i fortsättningen...

Inga kommentarer: