Sidor

26 juni 2009

Pocketlotteri V

Igår var det dags för ett efterlängtat pocketlotteri! M bjöd in till picknick i stadsträdgården, vädret var underbart somrigt och hon hade fixat god mat, så bättre kunde vi inte haft det. Ensamma i parken var vi absolut inte, då det under sommaren arrangeras musikevenemang från den nya scenen i parken. Så med storbandsjazz i bakgrunden lottade vi pocketböcker och njöt av kvällen!

Temat för omgången var Fin framsida. Eftersom det till det här tillfället inte fanns tid till att beställa böcker, diskuterades ovanan att handla i en verklig bokhandel en stund...

Många intressanta böcker var med:
En flicka som kallas Alice - Kristin Hannah (hade jag fått välja tidigt hade jag tagit den direkt... ;)
Himmel - Torbjörn Flygt
Leka med vuxna - Sophie Dahl (mitt bidrag)
Kärlekens mörka sida - Rafik Schami (än en gång kom diskussionen om tegelstenar upp :)
Ingen i världen - Hisham Matar (mitt val)
Blå Dahlia - Nora Roberts


A hade med sig en förlovningspresent till mig, så omtänksamt! Hon är verkligen uppmärksam på vad som står högt på min önskelista. Tack snälla du!

Tack M som hade förberett för en härlig kväll!

8 kommentarer:

Catarina sa...

Jag kan nämna att jag har läst Blå Dahlia samt de två efterföljande böckerna i den trilogin. De två sista på engelska då de inte kommit ut på svenska än. Nora Roberts skriver bra - som alltid!

Maud/En bok om dagen sa...

Men! Har du förlovat dig? Det har jag antingen glömt eller missat...
Grattis! ;-)

Ninni sa...

Har du förlovat dig? Det har du väl inte skrivit? Isåfall har jag missat det helt. Vad kul :) Grattis.

emm sa...

Vad mysigt det låter och stort Grattis till förlovningen! :)

KRAM!

emm sa...

Vad mysigt det låter och stort Grattis till förlovningen! :)

KRAM!

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Nämen, så du har också ring på fingret! :) Härligt! Grattis!

Maja sa...

Det var en luvlig kväll! Får vi göra om!

Marie sa...

Grattis till förlovningen! Kul idé med ett pocketlotteri. Köper alla en bok och sen drar ni en lott och den som får nr 1 för börja välja, eller berätta gärna hur ni gör, kanske något för min bokklubb.