Den här gången verkade de flesta av böckerna väldigt intressanta. De allra flesta handlar på något sätt om kvinnor i olika kulturer och böckernas handling var spridd från bland annat Afrika, Indien, Kina, Tjetjenien, Iran och Afghanistan:
- Mitt Iran - Shirin Ebadi
- Ängeln i Groznyj - Åsne Seierstad
- 80 grader från varmvattnet - Karin Alfredsson (mitt bidrag, en spänningsroman som jag givetvis själv längtar att läsa)
- Tusen strålande solar - Khaled Hosseini
- Bittert arv - Kiran Desai
- Döttrarnas rike - Yang Erche Namu (mitt val)
- Aman: en somalisk kvinnas berättelse - Virginia Lee Barnes/Janice Boddy
2 kommentarer:
Tusen strålande solar gillade jag jättemycket. Jag är ju en av de få som inte gillade flyga drake men den här var jättebra tycker jag.
Kram/veronica
Tack! Ja det är riktigt riktigt roligt.
Jag har har bara läst Tusen strålande solar av dom där böckerna och som föregående talare så tycker jag mycket om den. (Har skrivit om den på min blogg också.)
Skicka en kommentar