Sidor

21 januari 2009

Från bokbussen

Idag dök bokbussen upp på andra sidan gatan. Efterlängtad! Mina elever gav mig en frågande blick idag, när jag sa vad jag såg fram emot i eftermiddag. Inte mindre roligt för det. När jag kom hem nämnde sambon lite snyggt att det är väl bara "vissa" som utnyttjar en bokbuss nu förtiden. Jag är inte säker på att jag vill veta vad han menade med det. Jag tycker i alla fall att det var charmigt att se utbudet av böcker, som ett komplement till sin egen, mer enformiga bokhylla.

Jag är inte heller säker på att jag hinner läsa allt som jag vill inom en kort tidsperiod, men hoppas kan man ju alltid. Två lån blev det i alla fall:

Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande - Xiaolu Guo och
Att tro på Mister Pip - Lloyd Jones

1 kommentar:

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Ah, "att tro på mr Pip". Ska bli spännande att höra vad du tycker om den.