Sidor

8 januari 2009

En award!


Jag tänkte just gå och avsluta kvällen med en bok när jag först slank in här och hittade en award från en bok om dagen, som gjorde mig riktigt riktigt glad:

"Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten och bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare."

Förutom den här fina motiveringen, (som verkligen tar upp det som är en av de bästa fördelarna med bloggen, nyvunna vänskapskontakter bakom en dator någonstans) så fick jag en andra, extra fin och personlig motivering som jag lever på länge:

"Till svartanova, som skriver en stund på jorden - och som med en ängels tålamod väntar på en ängel som har fastnat någonstans i min kreativa härva... På bloggen berättar hon om böcker och om livet, alltid lika välformulerat."

Åh, vad glad jag blir!

Tanken med awards är ju att sprida vidare till andra bloggare, och då egentligen ett visst antal. Den här gången ger jag utmärkelsen framför allt tillbaka till en bok om dagen, som är en blogg som verkligen inspirerar och glädjer, och som dessutom så småningom kommer förgylla min dag och mitt hem utan att jag ens behöver använda datorn. Den som väntar på något gott... :)
Dessutom tar jag risken och undviker att välja åtta (så svårt!) och uppmuntrar istället skribenterna till alla bloggar jag prenumererar på och läser med denna award, (många fler än de som syns här på sidan) som läser det här och som alla på sitt sätt inspirerar och sprider vänskap genom att skriva små budskap på sin egen blogg eller i någon kommentar hos någon annan med tips, uppmuntrande ord och idéer!

2 kommentarer:

smultron sa...

Snygg blogg du har! Och jag vill såklart läsa om Cash, när jag får tid. Gratulerar till utmärkelsen :)

Maja sa...

Grattis till digm det är du verkligen värd! Det är alltid lika kul att se dina nya inlägg och du håller dig troget till det stora glädjeämnet böckerna! dessutom älskar jag dina små utvikningar till tex virkning, ser fram emot meeeer! :o)