Sidor

6 oktober 2009

Pocketboklotteri VII


När vi nu hade gått runt ett varv bland medlemmarna i vårt pocketlotteri, bestämde vi oss för att läsa samma bok. Eftersom att träffen var hos mig fick jag bestämma bok som vi ska läsa till nästa gång. Jag valde Kvinnorna på tionde våningen av Karin Alfredsson. Jag gillade verkligen hennes första bok, 80 grader från varmvattnet och är redan sugen på den sista, 21:37. Språket var bra och det märktes att hon hade gjort grundlig research inför böckerna. Samtidigt var den första boken väldigt lättläst, men lämnade ändå starka intryck och insikter efter sig. En lagom bok att välja i en tid då läsningen inte har fått så stor plats. Hoppas verkligen att jag kommer igång med läsandet igen efter det här!


8 kommentarer:

enAnnan sa...

Tråkigt att inte läsningen är på topp! Men så är det ju ibland, själv har jag flyt just nu :)

Jag har kikat på böckerna av henne men inte kommit mig för, kul att du rekommenderar dem - kanske dags nu då.

Sunna sa...

Du kommer snart igång med läsningen igen, blev nyfiken på författaren du skrev om, vad handlar böckerna om

Vida sa...

Oj, vad spännande.. en författare jag faktiskt inte läst eller läst om. Tack för tipset!

Kramar

Liv

Lady Thirty sa...

nu blev jag väldans nyfiken på de där böckerna, har inte läst någon av dem :)

ha det gott!
kramelikram

IA Nyckelpiga sa...

När ska man hinna läsa alla böcker man vill?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs! tack för den fina hälsningen!! Kul du gillat bloggen!Gillar din med o all din virkning...inspirerande!!
så mycket jag skulle vilja pröva på, både virk o stickning!!!Måste bara hitta tiden!! Lättare nu på hösten kanske!!

Ångrar faktiskt lite att jag inte va mer anonym...men lätta att säga nu!:)

Kul med pocket klubben!!
Måste ta tag i läsandet här..ett tag var det en bok i veckan, nu har jag inte läst sen jag var gravid!!;) siktat in mig på Läckbergs nya..gillar dem!!!

kramis Millis ♥

Ninni sa...

Ja det kanske är för billigt men man vill att folk ska köpa dem också. Blir de för populära får jag höja priset lite :) 150 kr paret iaf. Arbetsbördan lär vara tung ett tag framöver men man får se det positivt också. Man får pengar och när allt är över kan jag unna mig fina garner och annat lyx. Och i mars blir vi 3 ;) så det lär väl gå åt en och annan krona till allt som ska köpas för det också. Men det ska bli jätteskoj så det är det värt. Dags för skönhetssömnen. Hoppas du får en bra helg och har tid att läsa lite. Jag har 3 böcker vid sängen som jag kommit halvvägs på. Får ta tag i dem när man inte somnar så fort man lägger ner huvudet på kudden :) Kram kram

jojo sa...

Önskar jag hade tålamod att läsa alla böcker som man får tips av hos dig. Men det är ju så mycket annat att göra. Men jag lovar, någongång ska jag "hänga med" i din läsning. Ha en skön helg!