Sidor

6 mars 2009

Pocketlotteri IV

Igår var det dags för pocketlotteri med temat Snö, vinter och kyla. Det bjöds på underbart god mat, trevligt sällskap och - givetvis lotteri. Den här gången var vi något färre än vanligt, men det fanns många intressanta böcker att välja mellan:

I det här temat hade det smugit sig in inte mindre än två kriminalromaner, Vinterstaden och Snömannen, vilka hade varit självklara val för mig - om jag hade lottats fram bland de första förstås. Jag valde mellan en äventyrsskildring: Till båda polerna (utan skägg), som verkade intressant, Vägen av Cormac McCarthy (som jag själv bidrog med) och En jävla vinter.
Jag var den första att bryta mönstret att alltid välja någon annans bok, och tog till slut Vägen. Hoppas jag gjorde ett bra val. ;)

3 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Det är det som är så härligt! Att man får välja sin egen :D
Låter som ett bra tema! Vi har mat i vårt nästa och hos mig längre fram blir temat grönt. Jag längtar lite efter våren! :D

Maja sa...

Tur att du iaf hade kameran, jag har ju verkligen ALDRIG med den!

Anonym sa...

Det gjorde du verkligen. Vägen är en väldigt bra bok!