Sidor

18 mars 2009

Från bokbussen V

Idag var jag för första gången tveksam till att gå till bokbussen. Jag har ju inte hunnit läsa ut de böcker jag lånat sedan tidigare. Men - närhetsprincipen vann och jag gick ändå iväg. På hyllorna stod så många intressanta titlar, men det kändes trots allt bättre att lämna dem där tills jag hinner läsa än att de står hemma i fönstret och stressar mig. Stress gör inga under för läslusten, precis.

När jag snurrade ett halvt varv i bussen upptäckte jag däremot tidskriftsstället! Trädgårdstidningar och handarbetsmagasin slogs om att få följa med, till slut vann de senare. Som tur var innehöll de lagom med inspiration. Annars hade det blivit ännu tuffare för läsflowet att komma igång igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tidningar är riktigt lockande, smart att låna istället för att köpa.

Maja sa...

Sen är det ju skönt med en liten promenix till bokbussen också! synd att inte voffen kan följa med in! ;o)

Anonym sa...

Åh, vad mysigt med bokbuss!!!

de där solrosfröna med choklad var ju hur goda som helst! De tog slut fort!!!

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Tack! Ja, det känns verkligen stort. Att bli bekräftad i det man skapar är så viktigt och det här är absolut den största bekräftelsen jag har fått när det gäller mitt skrivande.

Boktradition sa...

Jag skulle också vilja erfara bokbussens charm, det låter så mysigt att gå dit och låna böcker :)

Finns det någon möjlighet att beställa en maskot till bokhyllan av dig? Jag är tokigt förälskad i dina söta virkningar på bloggen men är själv inte det minsta pysslig

Boktradition sa...

Jag förstår, jag håller tummarna och utkik efter en sådan utlottning. Om inte annat får jag försöka börja lära mig virka själv :D