Sidor

27 augusti 2009

Pocketlotteri VI

Igår var det dags för pocketlotteri igen! Temat på böckerna var Kärlek och sorg. En deltagare färre än vanligt träffades vi, åt gott, lottade pocketböcker och hade det väldigt gott.

Det var fem böcker på temat, men fyra titlar. (M och jag hade valt samma):
Alltid hos dig - Maria Ernestam x 2
P. S. Jag älskar dig! - Cecelia Ahern
Rädda Felix: att skapa ett barn för att rädda livet på ett syskon - Helena Richardson
Och vet inte vart - Astrid Flemberg-Alcalá

Den här gången föll sig lotten och valen så, att flera av oss gick hem med samma bok som vi hade tagit med oss. Jag fick välja mellan Felix-boken och min egen, men jag undvek Felix. Jag har så svårt för att läsa sanna sorgliga berättelser, så jag fegade och valde något som jag vet att jag orkar ta mig igenom.


Inför nästa omgång valde vi att ändra på reglerna så att alla läser samma titel, vald av någon av oss. Nästa gång ska vi vara hos mig, vilket betyder att jag väljer bok. Det kommer att bli Karin Alfredssons Kvinnorna på tionde våningen. Spännande att alla kommer att dela samma läsupplevelse!

Fast till dess måste jag se till att läsa ut boken jag valde i förra omgången, samt Alltid hos dig!

Tack snälla K för en trevlig kväll!

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Jag tycker i alla fall att du ska läsa P:S I Love You. Kan jag läsa den utan att bli helt knäckt så kan du!!! Tack själv kära du för en trevlig kväll. Ha det gott. Kram Karin

Sunna sa...

Vilket roligt intiativ, så härligt med en bokträff. det skulle jag vilja ha också och jag tror verkligen på iden att alla läser samma, även att vi läser samma bokstäver uppfattar vi inte boken lika så vad roligt att få höra de andras syn på den. Må gott

Ellinor sa...

Bokcirkel är skoj! Vi hade en tidigare där vi också läste samma bok och diskuterade den. Alla valde varsin, vi tog inte de vanliga poppisböckerna bara utan lite blandat. Vill man ha teman kan ju alla lägga ett bokförslag så drar man lott. Ha en trevlig läsning. Ellinor

Maja sa...

Jag håller med Karin! Den är fantastisk! :o) en skön kväll!