Sidor

16 augusti 2009

Håller-på-med-just-nu-men-inget-är-som-vanligt-färdigt-saker

Hur går det med läsningen? Jodå, två böcker ligger på sängbordet, men ännu är ingen utläst. Den ena, Ingen i världen, började jag läsa på tåget hem från en härlig kick-off med jobbet i Stockholm. Den har inte lång tid på sig, för till Pocketboklotteriet nästa vecka ska den vara utläst. Den andra, Välkommen till himlen, är jag halvägs igenom och bör även den inom kort bli utläst, för sommarlånet på biblioteket går ut vilken dag som helst... Kanske till och med idag...

Och virkandet?
Jag njuter av att virka på Störa drömfilten, men jag har också börjat på två kuddprojekt, förutom den runda som jag snart ska avsluta. Textilslöjdsläraren på skolan har lovat att visa mig hur jag ska sy ihop de virkade kuddsidorna med tyg på baksidan, vilket resulterade i fart på virknålarna. Jag uppskattar att arbeta i olika garn, och på de fyra pågående projekten jag håller på med nu, har jag också lyckats använda både Järbos Soft Cotton, Drops Paris, Drops Muskat och Svarta fåret Tilda. Känns skönt att använda allt garn jag köpt.

Inga kommentarer: