Sidor

30 september 2008

Första pocketboklotteriet

I kväll var vi sju stycken som var med om vårt första pocketboklotteri hemma hos mig. Superkul, tycker jag! Temat för kvällen var En färgglad bok, och så här hade vi tolkat det:


  • Mig äger ingen - Åsa Linderborg (har läst)
  • Fördjupade studier i katastroffysik - Marisha Pessl (två stycken, mitt val)
  • Värmebölja - Viveca Lärn
  • I dina kläder - Jane Green
  • Vem vill bli miljardär? - Vikas Swarup
  • Nudelbagaren - Ma Jian (mitt bidrag)
Jag tyckte att alla böckerna verkade intressanta, det ska bli kul att se vilka som har lästs ut till nästa gång. Tusen tack Nina för tipset, och tack alla som var här för en trevlig kväll!
(Nu vill jag läsa.)

2 kommentarer:

Maja sa...

Tack ska Du ha för god förtäring och dryck också! Det var verkligen en både mysig och trevlig kväll! Och vad fint ni gjort med marschallerna, glömde säga det igår... :o)

Anonym sa...

Vilken trevlig idé! Och vad sugen man blir på att läsa de där böckerna...