Sidor

19 april 2009

Time flies...


Högsta prioritet näst efter allt avlönat arbete är att tillverka gröna bebisar av mina pelargoner, samt trädgården som förhoppningsvis blir grön och blommig i sommar... När det är färdigt (om det någonsin blir det) hoppas jag kunna sitta där och njuta av den tillsammans med virkning och läsning. (Vad mycket på den här sidan som handlar om längtan till något annat - ofta mer tid eller ledighet. Måste bli bättre på att njuta av det som är NU.) I alla fall så har jag bara hunnit bläddra lite i böckerna på fotot nedanför, och inser att jag inte kommer få plats med alla blommor jag vill ha. Så nu måste jag gallra, redan innan jag har planterat... ;)


En av alla härliga saker med pelargoner är att de blir så fina snittblommor till små glas. En underbar färgprakt! Lite uppmuntran till honom, som mer eller mindre bor i köket och servar mig med delikat mat. ♥

3 kommentarer:

Maja sa...

Ser ljuvligt ut! Jag vill också ha egen trädgård och ett litet utrymme att ha plantskola i! :o)

Marie sa...

Lycka till med dina bebisar! :)
Tyvärr dog alla mina mammor under vintern så hos mig blir det inga bebisar :(

Jag har inte plockat fram våra trädgårdsböcker ännu, men det är väl dags nu antar jag. Inte bara vi som har massor med trädgårdsböcker ser jag :)

Gulligt med blommor till kocken :)

m sa...

Hoppas det gick bra med bebisarna. Mina står fortfarande i muggen, men har börjat få lite rötter nu. Pelargonier är mina favoriter. De är så tåliga. Klarar sig länge utan vatten. Visserligen ser de lite risiga ut, men så fort man vattnar och pysslar med dem börjar de frodas igen. Att använda dem som snittblommor har jag däremot aldrig tänkt på, men det blev ju jättefint!