Sidor

29 december 2009

Fyrvaktaren - Camilla Läckberg

Efter att ha sett filmatiseringen av Stenhuggaren på teve under juldagarna kände jag att det var dags att läsa boken jag köpte som jultidning, Läckbergs sjunde, Fyrvaktaren.

Jag har tidigare tyckt samma sak om hennes böcker. Oavsett vad man tycker om Läckberg så kan jag i alla fall inte låta bli att läsa böckerna i serien om Erica och Patrik. Jag gillar fortfarande inte allt, men den här gången kommer jag på mig själv med att imponeras av hur snyggt historia vävs ihop med nuet. Dessutom är det något med fyrar som ger mig kalla kårar. Jag läste absolut inte boken oberörd - då är jag nöjd.

2 kommentarer:

Jo sa...

Ah, den har jag liggandes i hyllan, så det var bra att du påminde mig! :)

Gott nytt år! :)

Maja sa...

Då ska du läsa Nattfåk, av Johan Theorin. Kalla kårar är bara förnamnet!;o)