Sidor

1 juni 2008

Smak av sommar

Vilken underbar helg! Sol, medelhavsvärme, lugn och ro. Det är nästan så att jag glömde att jag ska jobba några veckor till. ;)

I morse sjöng jag på dopet till min kollegas son. Det blev Himlen måste sakna en ängel av Linn Maria Wågberg. Det var ett jättefint dop med mycket sång och flera stämningsfulla sommarpsalmer. Det lilla gossebarnet var lugnt och protesterade endast en kort stund när någon vätte ner hans huvud...

Därefter åkte vi iväg och köpte utemöbler så att man kan sitta på framsidan och äta frukost om det skulle bli några fler underbara morgnar. :)

Efter det gick Nova och jag ner i parken mot sjön, där det var fullt av människor idag. Eftersom att man inte får ha hund på stranden, fick vi nöja oss med att stanna en bit ifrån. Parken är verkligen mäktig nu, med alla midsommarblomster och det gröna lövverket.



I veckan fick jag de här fina salt- och pepparkaren, "Sven och Lars" från Nääsgränsgården, av en elev och hans familj. Vad glad jag blev!

Inga kommentarer: