Sidor

3 juni 2008

Post it -bok

De kollegor till mig som läser detta vet att jag är en stor missbrukare av post it. Min planeringskalender, mitt arbetsbord, mitt skrivbord hemma - överallt där jag finns sitter massor av post it. Därför kan det verka lite lustigt att jag fastnade för just den här boken när jag läste om den på bokbloggen.

Idag när jag besökte biblioteket (som utlovat) hade redan en av böckerna jag reserverade igår kommit in, nämligen Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers. Sidorna i boken är post it-gula och handlar om en mamma och hennes 15-åriga dotter som kommunicerar med varandra med hjälp av lappar när de inte ses. Det är dessa lappar som utgör boken.

Nu blir jag självklart sugen på att läsa direkt, jag får lägga in en extra växel på Försoning, då jag inte läst så långt än. "Att läsa-högen" växer. Tur att det är semester snart!

Och du - glöm inte att en liten lapp kan betyda väldigt mycket för den som får den. ;)

Uppdatering: När jag tittar närmare i boken ser det ut som om den kommer att gå väldigt snabbt att läsa eftersom varje sida innehåller lika mycket text som det rimligtvis gör på ett post it. Den kanske får kliva före i kön, trots allt...

Inga kommentarer: