Sidor

12 juni 2008

Skolavslutning

Nu har hårt arbetande elever fått sitt välförtjänta sommarlov. Vi hade en fantastisk skolavslutning i Stadsträdgården i vackert sommarväder. När personalen framförde Sommaren är kort ställde sig niorna upp och flera av dem grät. Härligt var det, en stund att minnas.

Så många fina sommarpresenter vi fick! Blomsterbukett från elever, byxor, tröja, picknickkorg och plåster från skolan. Och kramar från glada barn och ungdomar. Man är lyckligt lottad.


När jag kom in i mitt klassrum efter vår picknick låg där en present från min kollega Maja. Hon är en av dem, som liksom jag, är sugen på pocketboklotteri till hösten. Så jätte jätte gulligt och omtänksamt! Och i paketet låg... en bok som jag faktiskt aldrig hört talas om men som verkar väldigt, väldigt intressant. Misstänker att den boken hamnar överst i läshögen inom kort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du fick ju sista exet, så nu har jag beställt den till mig själv från Bokus! Längtar! Blev såklart en hel hög därifrån, nu när vi snart får sommarlov...:o) Bara några arbetsdagar kvar...

PS: Klart du ska få nåt fint när du var så gullig och gav mig den snygga väskan!!

Sara sa...

Härligt med sommalov! Hoppas du får en riktigt skön sommar - med mycket bokläsning ;)

svartanova sa...

sara: Ja, du - Tack detsamma!

Anonym sa...

Boklotteri var en bra tanke... tack för den!