Sidor

31 maj 2008

The dead girl

Igår var det min tur att välja film (varannan gång) och jag tyckte att det var lika bra att titta på den Lovefilm som jag för tillfället har hemma (Försoning vill jag spara, jag har knappt börjat i boken än). Så det blev The dead girl. Jag hade inte förberett mig på att den skulle vara så tung och dyster, men jag lyckades ändå på något sätt hålla mig vaken. Trots det... var det ingen film för mig.

Filmen handlar om fem olika kvinnor, vars gemensamma nämnare är en mördad flicka. Man följer varje kvinnas historia, som var för sig är intressant. Just när jag tyckte att historien började bli intressant, så var filmen slut. Jag gillar inte när filmer lämnar för många frågetecken. En natt och en dag senare har jag fortfarande inte förstått hur alla kvinnor hörde ihop med flickan. Nej tack. Ikväll får McWesty välja - det kan bara bli bättre.

Inga kommentarer: