Sidor

29 maj 2008

Mer läsning

När jag kom hem låg Sjöjungfrun av Camilla Läckberg i min brevlåda. Dessutom fick jag filmer från Lovefilm, Försoning och Den döda flickan. Försoning av IanMc Ewan har jag sedan tidigare på kö i bokhyllan, och helt plötsligt så kändes den lite extra aktuell. Så nu vet jag inte vilken av dem jag ska läsa härnäst. Det vore skönt att i alla fall inte låta mer än varannan bok bli en deckare, men det är alltid extra lockande att läsa något nyutkommet. Det tål att tänkas på.

Dessutom kom Mikael hem med Flickan under gatan av Roslund & Hellström. Men den har jag inte läst in mig på än, så den får ställa sig i kö...

Nu vankas det lite grill, vädret är ju helt otroligt! Bästa tiden är verkligen framför oss. :)




1 kommentar:

Anonym sa...

Glömde en sak. Du som gillar deckare; har du läst Van Veeteren-serien av Håkan Nesser? Han är en MÄSTERLIG ordkonstnär och känslan i hans böcker är underbar, man vill bara flytta dit, trots att det utspelar sig hemska och svårlösta mord i varje bok!

Kram Maja