Sidor

13 september 2009

Rutor från kalaset

Min vän och svägerska A är också helt hooked på virkning. Skillnaden på garn, virknålar och hur mycket yta mormorsrutor sväljer, beroende på vilken sorts nål och garn man väljer, blev väldigt tydlig när man kikade på hennes WIP. Har man dåligt tålamod, som jag, borde man nog välja ett ordentligt garn om man någonsin ska bli färdig med sin pläd. ;) Paris passar riktigt bra till det, tycker jag. De minsta av hennes rutor är virkade i Muskat, de stora i ett underbart mjukt ullgarn från Coop.



Nova hittade en söt snigel under en byrå. Hon lämnade ett pälsstrå i pannan på den när hon insåg att den inte var hennes leksak, utan barnens. Hon är så klok och leker så försiktigt med barn. Ljuvliga hund! :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga färger och rutor! Lyser upp hösten! Gullig hund har du också :-)

jojo sa...

Vilken härlig hög med färgglada rutor! Å din nya hjälpreda till byrå verkar ju bli perfekt! Känner igen mig med garn på soffkanten, på bordet, på toaletten (nä, där är det faktiskt inget garn, än...)

Min tråd sa...

visst blir man glad av alla mormorsrutor. Det finns ju ingen begränsning!

Ellinor sa...

lyllos dig som har några du kan diskutera mormorsrutor och andra garnromanser med. Mina vänner är inte mycket för att virka, några scrappar men inte jag. Jag behöver nog 2 andy, en till garner och broderier och en till alla pärlor och tillbehör, undrar om maken tycker det är snyggt jämte soffan, men korgar, påsar och pärlvagnar är ju inte så jäkla vackert heller direkt. Din lilla fyrbening verkar vara en riktig liten raring. Ha en rolig och kreativ vecka!

Jullan sa...

Kul att se skillnaden mellan de olika garnerna! Härliga färger! Jag hoppas också jag någon gång får tålamod till att virka mig en pläd!

Hoppas du haft en trevlig helg!

Sunna sa...

vilka underbara bilder på alla rutor, de väcker inspiration

Kajsa sa...

Åh vilka underbara rutor!

Anonym sa...

Nu springer jag ut och försöker posta ditt paket. Jag hoppas det får plats i den gula postbox:en, om inte - så får jag springa till ICA.

Katarina sa...

Vilka härliga färger. Vad är det för garn du använt? Tänkte skriva ihop mönstret på filuren och lägga upp på bloggen, det kanske är fler som vill ha.

Katarina sa...

Jag läste visst inte texten så nog, men nu vet jag vilket garn. Tack.

Louise sa...

Inspirerande bilder! Mormorsrutor är det bästa.

Vida sa...

Åh, vilka härliga bilder. Jag blir så glad i hjärtat av att se dem..

/Liv-igen..