Sidor

20 september 2009

Kära tofflor och pyssel för barn


Maskorna blir inte vidare vackra. Att öka och minska är mycket lurigare än när man virkar, tycker jag. Men ett par tofflor blir det nog snart, om jag lyckas sy ihop dem. Mönstret tycker jag verkligen om, så jag tror att jag ska försöka göra en virkad variant av dem så småningom... :)

På kalaset var sjuåringen E väldigt intresserad av mitt garn och mina virknålar. Vi bestämde att hon skulle börja pröva att sticka med mina quick-knit-redskap som jag aldrig hunnit använda själv. Men till det behöver jag först inhandla lite ull-garn, för det mesta jag har är bomull och det blir inte alls lika mysigt till en halsduk, mössa eller ett par benvärmare. ;) Att Panduro-katalogen är en hel guldgruva upptäckte hon också, ett par fräcka nyckelringar i serien Junior hittade hon också. Kul! När mina systrar och jag var små minns jag att mamma allt som oftast hade köpt hem små materialsatser för oss att pyssla med. ♥

9 kommentarer:

Louise sa...

Tofflorna ser verkligen mysiga ut.

Marie sa...

Tycker också att tofflorna ser mysiga ut. Dina blir säkert fina när dom är klara. Jag har köpt ett jättefint garn som jag ska sticka en halsduk av. Har börjat, men jag och stickorna samarbetar inte så himla bra. Det tar en hel evighet för mig... :(

Hoppas att ni har en mysig och trevlig helg!

Kram M

Sunna sa...

Jag tror också det blir galanta tofflor, men det finns ju tofflor utan ökningar och minskningar. Men du ser ut att klara det perfekt

Ninni sa...

Man lär sig snabbt med stickning. Och du är ju duktig med virkningen så jag tror du kommer få ihop dina tofflor och de kommer bli fina :) Polaris har jag också varit lite nyfiken på. Hoppas ni haft en bra helg med kalasande och paket!

Jo sa...

Vad härligt att du smittar av dig! :D

Tofflorna ser himla mysiga ut, de får jag testa att göra, helt klart!

Och nej, jag fattar nog inte hur du virkar ihop dem, så du får supergärna visa foto!

Marie sa...

Maskorna ser väldigt, väldigt fina ut. Trevlig arbetsvecka :-)

Ellinor sa...

det blir nog ett par toppentofflor. Visst är det så när man gillar handarbeten att skapandet av nya saker är nästan det roligaste, då menar jag typ som nu när du redan vill göra nytt mönster till virkade modeller, kuligt kuligt. Är det virkning med de där plastgrejorna som kallas påta?? Ha det toppen! Ellinor

Katarina sa...

Mönster på filur kommer jag har bara inte hunnit skriva ner.Håll utkik.

Rita sa...

Det kommer att bli fina och sköna tofflor när du är klar =)
Jag har faktiskt lite dille på att sticka tofflor, det är så skönt på fötterna inomhus. Har ett mönster som jag varierar med färg och garn.
Och vad kul att dottern också är intresserad, tänk vad mycket fint ni kan göra ihop.
Ha en bra dag.
Kram R