Sidor

23 september 2009

Virknålar att bli glad av




I takt med att man hittar fler och fler projekt som man vill prova, så har jag insett att jag har byggt upp ett lager av ergonomiska clover-virknålar som täcker främst de små storlekarna och upp till 5, men att de största storlekarna fattas. Just de stora nålarna känns det som om jag "behöver" nu när jag vill virka tofflor i grovt garn, vill pröva att virka saker liknande dem från Frosta design, med mera, med mera. ;) Därför lyxade jag till det och beställde en presentförpackning large av clovers virknålar från byhands. Underbara färger, en fantastiskt söt tub och rolig virkning att vänta!

15 kommentarer:

m sa...

Så fina!

Sunna sa...

Så grymt läckra virknålar och dina tofflor är ju jättefina, vad duktig du varit. Här börjar äntligen förkylningen ge med sig så snart är jag på gång igen. Må gott

Sofia-Sobeide sa...

Så söta virknålar! Och tofflorna ser varma och sköna ut :)

LisaMatilda sa...

Finns så vackra nu för tiden. Såg nyligen i en tidning fina virknålar i trä!

Maud/En bok om dagen sa...

Det ser ut som karameller! ;-)

promenader på landet sa...

Men vilka superläckra virknålar! Har aldrig sett förrut! Tack för go´ kommentar på min blogg! Stor kram från Maria

Ninni sa...

Vilka fina :) härliga färger. De andra är ju gula allihop. Jag saknar också de största storlekarna. Kanske något man skulle unna sig själv nu när man får lön. Tofflorna blev ju jättefina. Det klarade du galant! Sugen på att göra egna. Dags att sova. Sen är det helg igen :) skööönt. Hoppas ni får en bra helg alla 3 :) kram

Boktokig Eva Boström sa...

Tack för tipset om virknålarna! Nu vet jag vad jag ska köpa till min mamma i julklapp!!!!

Sunna sa...

Tjoho, du har en award hos mig Kram kram

jojo sa...

Åh, pastellnålar. De ser verkligen ut som en söt liten bukett, som inte vissnar heller =) Härligt. Ha en lika härlig helg!

Vida sa...

Man blir verkligen glad av dem och vad sköna tofflorna ser ut att vara :)

Ellinor sa...

Åh dessa goa tofflor, ska nog virka ett par i vinter. Undrar om det finns några såna fina virknålar på syfestivalen? Garn och pärlor finns i alla fall!

Fröken Nina sa...

Jag skulle lätta kunna uppta virkandet bara för att det finns så sjukt snygga attiraljer! :D
Kram

Lady Thirty sa...

oj så fina :D
kram på dig!

Jo sa...

Åh, jag som har letat efter de där ergonomiska virknålarna! Tack för tipset!!