Sidor

15 september 2009

Pocket och pyssel paket ett

Idag kom mitt gröna kuvert med pocketläsning och pyssel i form av pärlor! Jag inser att min luddiga formulering i enkäten (där det står att jag helst läser på svenska) egentligen betyder att jag bara läser på svenska och aldrig engelska, och att jag verkligen önskar nya, böcker som ingen har bläddrat och läst i (inte ens min sambo får läsa mina pocket före mig, löjligt, barnsligt och inte miljövänligt-jag vet). Så till nästa omgång har jag förtydligat mina svar för att göra det lättare. :) Men givetvis är jag glad för båda böckerna, deckare är verkligen min favoritgenre, och de smarriga recepten kommer jag säkert att vilja baka. Där träffade du verkligen rätt!

Pärlorna var av tre olika sorter och några av dem var samma som de jag gjorde mina förra örhängen av och tyckte så mycket om. Nu ska jag fundera ut ett bra projekt att använda mina pärlor till. Tack hemliga vännen!!!

6 kommentarer:

Sunna sa...

Låter som en härlig kombination, ny bok och nytt pyssel. det var så mysigt att läsa om dina upplevelser om stickcafe, va kul det verkade och vad bra att du fick hjälp. det verkar ju som om du verkligen fick mersmak eftersom du planerar fler tofflor redan.
Må gott

jojo sa...

Mysigt med paket. Men hur läser och pärlar man samtidigt..? Det får jag grunna på ett tag.

Vida sa...

Oj, vad det låter spännande.. vilken härlig idé! Att få både läsning och pyssel man inte själv tänkt ut. Kul idé!

Anonym sa...

Ooops!!!
säger din hemliga bokvän. Jag bättrar mig med 100% till nästa gång. Jag har faktiskt redan köpt nästa bok och den är helt oläst ...
Vad synd att du inte läser alls på engelska. Jag tyckte att med tanke på din bakning tidigare så var fluff-deckaren perfekt. Har tyvärr inte sett någonting liknande på svenska.

svartanova sa...

Min hemliga vän: Böckerna träffade du absolut rätt på. BÅDE bak och deckare. Kan det bli bättre? ;)

Rita sa...

Hejsan,
Vilken härlig blogg! Vad mycket fint du gör. Och att läsa, visst är det avkopplande mellan allt pysslande =)
Ha en bra dag
Kram Rita