Sidor

25 februari 2009

Från bokrean


Här är skörden från bokrean på Adlibris (exklusive flera kokböcker, men jag lagar ju ytterst sällan mat, så de kan väl knappast räknas som mina...):

* Fem personer du möter i himlen och Ge mig en dag till av Mitch Albom. Gillar hur hans böcker inspirerar till eftertanke.
* Jane Austen-klubben av Karen Joy Fowler. Gillade filmen, så jag ska för en gångs skull bryta mönstret och läsa efter jag redan har sett.
* Hur ska det heta? av Gösta Åberg. Ännu en härlig språkriktighetsbok till min samling. Sådana ligger mig varmt om hjärtat. :)
* Hunger- dikter för unga i urval av Ylva Eggehorn. Inte på rea, men snart drar vi igång med poesitemat i klassen, och då gäller det att ha inspiration.

2 kommentarer:

Cia sa...

Jag köpte Jane Austen klubben för två år sen på rean, men har inte lyckats läsa den än. Meddela mig gärna om jag borde göra det så småningom när du läst klart :)

enAnnan sa...

Jag gillade nästan filmen bättre än boken, och hur ofta händer det??

:)