Sidor

5 augusti 2008

Smuts - Katarina Wennstam

Jag har läst Smuts av Katarina Wennstam. Om en framgångsrik, känd advokat, Jonas Wahl, med fantastiskt hus, underbar fru och egentligen allt man kan önska. Men det räcker inte för honom - han vill ha mer, något som inte är så välpolerat. Hans fru Rebecca påverkas av mannens ljugande och underliga beteende och känner sig som om det är fel på henne. Om dottern och hennes sexualitet. Om två kvinnor som känner sig smutsiga fast den som smutsar ner mest bor i samma hus.

En Lilja 4-ever i bokform, fast med ett annorlunda perspektiv.En bok om koppleri, trafficking och sexköp. Man blir uppgiven, förbannad och trött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för välkomsthälsningen hos mig! :-)
Den boken stod jag och höll i när jag skulle köpa 4 pocketböcker, betala för 3 nu under semestern. I sista sekund utmanövrerades den av Flyga drake, som jag inte börjat på än. Har du läst den?
Hoppas resten av din semester blir riktigt härlig!

Maja sa...

Ja fy faan rent ut sagt! Den var hemsk, men en ögonöppnare!

Anonym sa...

Mmm den boken var otäck.

Anonym sa...

Tänkte bara tipsa om örtkrukan på Sandras blogg på VIt design som vi faktiskt har inne i butiken! Lycka till och fin blogg! :)