Sidor

3 augusti 2008

Böcker A-Ö: A

I veckans böcker A-Ö väljer jag följande författare och titel:

Författare: Det är alltid lättast att komma på författare, Astrid Lindgren och Jane Austen bör nämnas först av dessa. Om jag ska ta med författare som känns väldigt aktuella för mig just nu, och vars böcker jag är glad att ha olästa framför mig så följer självklart, Arne Dahl, Anna Jansson och Karin Alvtegen.

Titel: A thousand splendid suns står och väntar i min bokhylla. Fast jag blev lite rädd. Så många är besvikna på den efter att ha läsat Flyga drake. Jag samlar mod.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då har man återvänt hem igen och surfar direkt ut och finner att äntligen har hon givit honom en chans! Läste förresten i veckan om en ny(?) bok av Kuklarz vilken också lockade. kram Annika

svartanova sa...

Ja...äntligen! En ny bok av honom låter intressant. Jag har faktiskt inte undersökt om han skrivit fler, men ska gensat göra det.

Vi hörs! Kram