Sidor

12 augusti 2008

Illustrationer

Idag hämtade jag min How to live forever av Colin Thompson. Han har illustrerat sin bok på ett fantastiskt sätt, detaljerat likt Sven Nordqvist. Boken handlar om en kille som bor i en bok på ett enormt bibliotek fyllt med kopior av kända böcker; som Lizard of Oz, Lady Chatterleys pullover, Lord of the ties och Gone with the wine. På natten förvandlas bokhyllorna och träd och skorstenar växer fram, små lampor tänds, röster hörs mellan sidorna och hundar börjar skälla.

En av bilderna skulle jag vilja ha förstorad på väggen - man kan säkert titta på bilden av bokhyllan i evigheter och hela tiden hitta nya små lustiga detaljer. Suck. Jag får nog hitta en lösning på det.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vilken häftig bok! Tack för tipset :)

Maja sa...

Åh, den ser jättemysig ut! Jag vill också bo i en bok på ett GAMMALT universitetsbibliotek.