Sidor

19 oktober 2008

Veckans virk II

Den här veckan har det som tidigare sagt inte funnits någon tid för virkning, men förra helgen hetsvirkade jag som bara den och i går kväll sydde jag fast benen på sköldpaddan (Tiny Ami Turtle), där mönstret kommer från Ana Paulas Seriously cute crochet. Som ni ser är den ganska mycket mindre än filuren, men i tid tar den i stort sett samma tid, då det är mer smådetaljer som jag tycker är kluriga att virka (kramp) och mer att sy (vilket jag är dålig på).
Dags att sätta igång med nästa oemotståndliga mönster!



5 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vilken sötis:-)
ag förstår ditt dilemma om att läsa eller virka... Jag läser en jättebra bok just nu som handlar om stickning och livet (livets aviga och räta). Problemet är att när jag läser den blir jag sugen på att sticka och när jag stickar blir jag jättesugen på att läsa Tacka vet jag ljudböcker bästa komplementet till något roligt handarbete.

Marie sa...

Söt liten sköldpadda! :) Jag tycker att den ser ut att både vara fint virkad och fint ihopsydd :)

Man får lätt kramp i början av sin virkkarriär för att man håller för hårt i virknålen. Ibland hade jag så ont i min hand av anstängningsvärk så att jag knappt kunde sova och handen liksom domnade bort. Men det är bara att kämpa på! :D

svartanova sa...

veronica: Det låter som en spännande bok!

fröken elsa: Tack, det ska jag tänka på. Jag ger inte upp. ;)

Maja sa...

ÅH! VAd sööööt den är! OCh du är så duktig! Jag blir så sugen, men vet inte om jag har tålamod till detta! :o)

svartanova sa...

maja: Tack! Man får ju sitta ett tag och knåpa (i alla fall jag). ;) Ska försöka börja med projektet till dig under lovet. ;)