Sidor

27 oktober 2008

Veckans virk III


Egentligen vet jag inte varför jag absolut skulle börja mitt hetsvirkningsprojekt. M har frågat mig flera gånger hur jag har tänkt mig detta. Förmodligen lade jag upp virkningen så här, för att om jag inte intensivgör något så blir det kanske inte gjort. Med tiden som finns över nu så finns det egentligen inte utrymme för ett virkprojekt i veckan. Igår och idag har det virkats med intensiv HETS (tur att jag arbetar hemma på lovet och kan välja när jag ska jobba och hur lång rast jag ska ta). Efter det här får jag nog inse att veckans virk snarare kommer att bli månadens...
Här kommer veckans amigurumi Little baby panda trots allt (mönster från Ana Paula):




3 kommentarer:

Maja sa...

Åh vad söt en är! Du är så himla duktig! Nu kan jag skicka och ta emot sms eftersom jag fått min nya skönhet till telefon! :o)

Veronica Tingvall sa...

Vilken supersöt liten panda:-) Det tar verkligen längre tid än vad man tror att virka något tycker jag. Jag tror alltid att jag bara ska göra det sista (som tar typ en halvtimme) och så blir jag fast i flera timmar. tiden bara rinner iväg när man virkar och stickar.

Handarbete ska ju vara kul och avkopplande så det kanske är bättre med månadens virk även om jag kommer att längta efter att få se ditt nästa projekt.
Hoppas du får en trevlig vecka. /Veronica

svartanova sa...

maja: Tack, vad roligt. Nu kan vi mmsa :)

veronica: Tack, du har helt rätt. Avkoppling var det som var tänkt...
Hoppas att du också får en trevlig vecka!