Sidor

17 oktober 2008

Helg, ljuva helg

Det har varit långa arbetsdagar den här veckan, med många härliga och givande utvecklingssamtal med elever och föräldrar. Men det tar på energin. Och på den lediga kvällstiden. Jag har ju medvetet pressat in dem före lovet, för att förhoppningsvis kunna vara ledig några dagar då. Men jag har några saker jag är så otroligt vansinnigt sugen på att göra:
  • Läsa! (Har fått så många nya tips som jag är nyfiken på, har många olästa i hyllan och har just fått i uppdrag av M att fylla det tomma hyllplanet i Billyn... Och när jag väl får tillåtelse att klicka, klicka, klicka på Adlibris, ja, då hinner jag inte, alternativt har slut på energi.)
  • Virka! (Jag är så tacksam att jag fått äran att vara försökskanin på ett mönster från Elsas virkblogg. Kul! Dessutom har jag hittat två nya USA-sajter där jag hittat miljarders underbara virkmönster som jag bara måste köpa och virka! Plus alla de ovirkade mönster jag redan köpt...)
  • Läsa
  • Virka
  • Läsa
  • Virka... Ja, ni förstår mina bekymmer...:)
Men först ska jag tillverka några diagnoser i engelska som hungriga elever vill ha nästa vecka! Och bedöma inlämningar...och skriva omdömen...och rätta förhör...och förbereda temaavslutning nästa vecka... och skriva nya områdesplaneringar. Bäst jag sätter igång!
Tjillevippen ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en fin helg! :)

Anonym sa...

Låter ju fantastiskt trevligt. Jag har velat lära mig det där med virkning länge, det är ju såå praktiskt att kunna göra massa fina grejer :) Hoppas du hittar tiden till allt du vill göra!

Anonym sa...

Känns som helgen är räddad!:)Har just smitit från arbetet med att förbereda utvecklingssamtal för en stund med datorn.
kram

svartanova sa...

lisan: Virkningen är en underbar hobby som jag nyss hittat.Egentligen är jag inte speciellt praktiskt lagd, men jag arbetar under mottot "lite snett är inte lett" ;) Jag ska försöka vara effektiv så jag får ägna mig åt det roligaste. :)

annika: Japp, långtråkigt lär det inte bli. :) Det är skönt när man stämt av med samtalen, då blir det lite luft igen till annat. KRAM

Maja sa...

Ja vila kan man göra när man blir gammal! Jag älskar fortfarande ditt hetsvirkningsprojekt! :o)

Marie sa...

Förstår att du har lite ont om tid just nu till läsning och virkning, men hoppas du får några mysiga dagar på lovet till både det ena och det andra :) Själv ser jag också fram emot lovet...och tänker att jag ska virka mest hela tiden då :)

Anonym sa...

Ett boktips: Benny Haags nya bok Makt, Mod och Motstånd håller jag på med just nu. Väldigt tänkvärd, gör att en del invanda tankar börjar slå kullerbyttor.