Sidor

30 juli 2009

Aldrig att jag lämnar min trädgård nu...



Mina smultronplantor är så generösa med bär. Och jag är generös med grädde därtill. ;)


Ringkragarna är så härligt brokiga och sparar inte på sin färgprakt! Dem tänker jag definitivt så nästa år också.


Påfågelblomma


Hösthallon, som redan har gett en härlig skörd på förra årets grenar. En omgång till att längta efter på så vis.


Humlorna är luriga att fota, de flyger snabbt mellan blommorna och slukar girigt det som finns att hämta. Tyvärr hittar vi nu många många döda humlor på marken.


Coola höstfloxen har ett underbart mönster. Jag kan knappt vänta tills plantan växer sig större.


Alltid så underbara pelargoner ♥

Äntligen har våra luktärter klättrat sig upp och börjar slå ut. Tur det. Annars hade vi byggt ny klätterställning åt dem i onödan. ;)

1 kommentar:

Lilla O sa...

Oj vilka fina bilder! Vår trädgård är projektet nästa år. Just nu är det ommålning som gäller...