Sidor

1 juli 2008

Teveserier A-Ö

Malin kommer då och då med diverse idéer för oss andra bloggare att ta efter. Hon har just gjort en filmresa från A-Ö och har nu dragit igång både böcker- och teveserier på alfabetstema. Jag tror att jag vågar hänga på, för lite teve har jag ju sett. ;)

Mitt bidrag när det gäller teveserie på A kommer att delas mellan Allsång på Skansen och Antikrundan. Typiska svenska sommarteveserier som utan vilka det inte blir någon sommar.

För övrigt får den här utmaningen mig att tänka på teveserien "Från A till Ö", som var ett mysigt barnprogram jag följde i min barndoms dagar. Den gick alldeles nyligen i repris. Jag var SÅ avundsjuk, ville också bo i en liten mysig barack, måla den gul och rosa samt cykla omkring på en postcykel. Men den serien får stå som en parantes, den börjar ju på F. :)

Inga kommentarer: