Sidor

14 november 2009

Systrar i jeans - Ann Brashares

Efter att ha tittat på den första filmen med eleverna i skolan blev jag sugen på att läsa fortsättningen, så jag köpte alla fyra pocket om systerskapets somrar. Jag gillar böckerna, de är tankeväckande samtidigt som de är underhållande. Jag gillar de små citaten mellan kapitlen. Och gemenskapen, och idén med de magiska jeansen som aldrig får tvättas och undan för undan blir förgyllda med minnen.
I veckan, när man har fått leta efter tid och ork till böcker, har en ungdomsbok verkligen passat perfekt. Men de fyra vännernas tredje och fjärde sommar får vänta ett tag. Så många andra böcker hojtar på mig från hyllan. ;)

1 kommentar:

Ingentingela sa...

Jag håller verkligen med dig, när det är för mycket jobb passar ungomsböcker perfekt att fylla ut läsbehovet med.