Sidor

4 november 2009

Deckarlistan

Hos Deckarhuset läste jag den först, och därefter har jag sett den lite här och var. Först nu har jag kommit mig för att fylla i den själv. Here it goes:

Hur många av dessa har du läst?

  1. Män som hatar kvinnor – Stieg Larsson
  2. Flickan som lekte med elden – Stieg Larsson
  3. Luftslottet som sprängdes – Stieg Larsson
  4. Sprängaren – Liza Marklund
  5. Nobels testamente – Liza Marklund
  6. En plats i solen – Liza Marklund
  7. Coq Rouge – Jan Guillou
  8. Fiendens fiende – Jan Guillou
  9. Madame Terror – Jan Guillou
  10. Isprinsessan – Camillia Läckberg
  11. Tyskungen – Camilla Läckberg
  12. Sjöjungfrun – Camilla Läckberg
  13. Mördare utan ansikte – Henning Mankell
  14. Hundarna i Riga – Henning Mankell
  15. Kinesen – Henning Mankell
  16. Skuld – Karin Alvtegen
  17. Saknad – Karin Alvtegen
  18. Svek – Karin Alvtegen
  19. Det grovmaskiga nätet – Håkan Nesser
  20. Fallet G – Håkan Nesser
  21. Människa utan hund – Håkan Nesser
  22. Den döende dandyn – Mari Jungstedt
  23. Den mörka ängeln – Mari Jungstedt
  24. Den dubbla tystnaden – Mari Jungstedt
  25. Gråt i mörker – Björn Hellberg
  26. Pojken som inte ljög – Björn Hellberg
  27. Nattvandraren – Björn Hellberg
  28. Solstorm – Åsa Larsson
  29. Det blod som spillts – Åsa Larsson
  30. Svart stig – Åsa Larsson
  31. Statsrådet och döden – Bo Balderson
  32. Mord, herr talman – Bo Balderson
  33. Statsrådet klarar krisen – Bo Balderson
  34. Stum sitter guden – Anna Jansson
  35. Alla de stillsamma döda – Anna Jansson
  36. Må döden sova – Anna Jansson
  37. Faller fritt som i en dröm – Leif GW Persson
  38. Linda – som i Lindamordet – Leif GW Persson
  39. Den som dödar draken – Leif GW Persson
  40. God natt min älskade – Inger Frimansson
  41. Skuggan i vattnet – Inger Frimansson
  42. Mörkerspår – Inger Frimansson
  43. Midvinterblod – Mons Kallentoft
  44. Höstoffer – Mons Kallentoft
  45. Sommardöden – Mons Kallentoft
  46. Tunnare än blod – Åsa Nilsonne
  47. I det tysta – Åsa Nilsonne
  48. Ett liv att dö för – Åsa Nilsonne
  49. Nattfåk – Johan Theorin
  50. Gud som haver – Ingrid Elfberg
Med 14 lästa och 3 väntande i hyllan så får man väl kalla det godkänt. En del av författarna har jag andra böcker i serien av, men urvalet på listan kändes lite slumpmässiga.

0 poäng: Du måste har surfat in på fel sida av misstag

1-5 poäng: Bott stora delar av ditt liv utomlands?

6-10 poäng: Godkänt

11-20 poäng: Väl godkänt!

21-30 poäng: Mycket väl godkänt!

31-48 poäng: Helt otroligt bra!

49-50 poäng: WOW!

9 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

22 poäng, inte sá dumt va?

Vida sa...

12 tror jag det blev för min del men sen kan jag ha läst nån mer..

Kul lista!

Marie sa...

jag var också tvungen att svara, många blev det... Ha en bra dag :-)

smultron sa...

Jag var därinne och kikade. 28 fick jag ihop. Nu måste jag spana in din andra blogg!

Lady Thirty sa...

oj vad jag ligger i lä...har bara läst 2 av alla dessa, men en tredje ligger på sängbordet och väntar på att läsas :)
men jag har läst måååånga andra böcker!

kramelikram

Rita sa...

Jag har faktiskt läst 16 st av dessa böcker, har svårt att låta bli att läsa mellan varven.
Ha en skön söndag!
Kram

Anonym sa...

Suck! Har du sett de nya brevlådorna? Jag skulle skicka ditt paket igår, men en L-påse kan inte längre pressas in i postens nya brevlådor. Den får inte plats genom hålet!!! Så nu får du våndas hela helgen innan ditt hemliga p&p paket kommer.
PS: Tack för tipset - jag köpte husmorsorna efter ditt inlägg och väntar på den. Deras blogg är bra också.

Jenny sa...

31 lästa =)

Tant Grön sa...

0 poäng, jag gillar verkligen inte deckare :-)