Sidor

3 december 2008

Läsning om läsning


Förra veckan blev jag glatt överraskad av en tidskrift som låg i mitt postfack på jobbet. Bland alla reklamutskick för läromedel, som man till slut bara ägnar en mycket kort titt, låg en tidskrift från svenskredaktionen på Bonnier Utbildning - Läsrummet. En fantastisk tidskrift som innehöll mycket mer än läromedelsreklam. Exempelvis bokcitat, favoritböcker, reportage, bokhororna, litteraturpriser, webtips och redaktionens egna "läser just nu". Jag har fortfarande inte läst ut hela numret, det fanns så mycket tilltalande. Numret förgyllde faktiskt min dag, så jag skickade ett mail med tack i.

Idag fick jag som tack för responsen extra jullovsläsning i ett paket i mitt fack - i form av Jakten mot nollpunkten, av Carl Johan de Geer. Vi stannade faktiskt till och lyssnade när han talade om boken på bokmässan, men har inte läst. Har ni?

Sånt här ger verkligen guldkant på dagarna!

Inga kommentarer: