Sidor

3 december 2008

Böcker & Glögg

I kväll var jag på stadsbiblioteket för deras årliga kväll med böcker och glögg. Bibliotekarierna tipsar om böcker i mysig biblioteksmiljö med glögg och pepparkaka till. 20-talet böcker av varierande sort presenterades, varav de flesta var okända för mig. Böcker som jag sedan tidigare varit nyfiken på var: Mitt liv som pingvin, Katarina Mazetti, men framför allt boken för unga vuxna (som jag för övrigt läste fick aaaaa i amelia igår); Boktjuven av Markus Zuzak. Den kommer jag nog inte kunna vänta och se om jag får i julklapp, den verkar fantastisk!

Nya intressen, förutom ett par julklappstips till andra, som uppstod var Som glöd blir till aska, Annika Sjögren och Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap, Mary Ann Shaffer.

En mycket trevlig stund som fick mig att fortsätta fundera över om man ska stänga öronen för nya boktips för att den högen inte ska rasa över mig inom kort. ;) Det har sagts förut - så mycket böcker, så LITE TID.

2 kommentarer:

Emm sa...

Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap + Boktjuven är jag också sugen på.

Veronica Tingvall sa...

Det finns en award till dig på min sida:-)
Ha en fin kväll /Veronica