Sidor

16 januari 2011

Pepparkakshuset - Carin Gerhardsen


Först var jag nära på att döma ut den på förhand, den kändes lite simpel, men att ha för bråttom är så typiskt mig. Jag blev snart överbevisad och eftersom jag har bestämt mig att enbart lustläsa i år så fortsätter jag på Mamma, pappa, barn direkt. Jag gick förbi Vyssan Lull i pockethyllan på ICA i morse också, så jag antar att den står på tur därefter.

Om jag får generalisera gillar jag inte de svenska kvinnliga krim-författarna lika mycket som de manliga jag läst, men återigen har en Carin överbevisat mig. (tillsammans med Karin Alfredsson, Karin Fossum och Karin Alvtegen)

2 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Eller hur?! Jag tänkte detsamma, fan vad lätt det här var då att lösa... Sen twistade det till sig lite, fast jag blev stolt att jag lyckades klura ut slutet ändå. Ska strax lägga mig i soffan (och tänkte hålla lite hand också, men eftersom boken är i pocket blir det nog mest läsning) och läsa ut Mamma, pappa, barn. Har inte riktigt klurat ut allt än, men en del. Tror jag ;D

a-lo sa...

Syrran läste pepparkakshuset för ett bra tag sen och lovordade den redan då, men jag har fan inte kommit till skott. Men nu är jag inne i en period då jag behöver mycket lustläsning så jag ska ta tag i det hela.

Lustigt med Karin-trion måste jag säga. Det finns faktiskt en femte deckar-Karin som heter Wahlberg i efternamn, men henne var jag personligen inte road av.