Sidor

23 januari 2010

En midsommarnattsdröm - Arne Dahl


Den sjätte boken i serien om A-gruppen känns ny och annorlunda. I alla fall när det gäller A-gruppens sammansättning och roller. Språket är fortfarande lika fantastiskt. Boken är skriven med en humor som är knivskarp och aldrig har jag annars läst en sådan ärlighet och oräddhet i språket. Han skriver det som andra författare lämnar åt oss läsare att fortsätta fantisera över. Inte så att det blir för mycket - bara lagom för att man inte ska trubbas av utan hålla läsningen aktiv. Å, vad jag gillar.

Förra söndagen läste jag en intervju med Arne Dahl i Aftonbladets bilagas bokuppslag. Han är så säker på sin sak, och hur bra han är. Men med all rätt. Om man har läst förstår man varför.

6 kommentarer:

Ingentingela sa...

Tack för inspirationen, nu har jag fingrat klart på Herr Dahl, nästa gång ska jag banne mig slå till.

Pekka S sa...

Något för dig?
http://www.smikylskapspoesi.se

enAnnan sa...

Ja jag måste också fortsätta i serien nu! Läste samma intervju och gillade jag med :).

Har dessutom bokat nya boken som kommer snart på bibblan, även fast det inte är under namnet Arne Dahl då..

Jul i Laloland sa...

kul blogg, jag kommer nog tillbaka. Nu ska jag köpa nostalgiboken från 80-talet jag också ... och kanske kamma lite my little ponys =)

Tant Grön sa...

Vilken bra ide att virka i gamla tshirtar. Jag har köpt mina tygtrasor från kommunens återvinningsmarknad och det mesta är gamla lakan så det blir väldigt tungvirkat. Tshirts måste vara enklare! :)

Helena sa...

Har aldrig läst Arne Dahl men bara hört bra saker om hans böcker. Jag inledde ju en viss deckarläsning förra året och kanske borde jag prova på Dahl, det låter ju bra det här du beskriver. Tål att tänkas på.