Sidor

26 januari 2013

Moderspassion-Maj-Gull Axelsson

Jag har fått möjlighet att vara med i en bokcirkel igen. De läser andra böcker än kriminalromaner ;) och det är väldigt bra för mig, för kriminalromaner lyckas jag alltid hitta och läsa på egen hand... Tid och ork till läsning har varit svår att hitta under något år, men nu hoppas jag att jag kan tvinga igång min läsning igen. Bloggen och tid för den och andra bloggar har jag fått prioritera bort, men jag fortsätter i alla fall att notera böcker jag läst för min egen skull. Kontrollbehovet säger att jag lika gärna kan fortsätta att samla dem här.

Den första boken jag fick vara med och läsa i cirkeln var Moderspassion. Jag har aldrig läst något av Axelsson förut, och det var ett intressant möte, om jag nog aldrig hade hittat intresse för boken på egen väg. Om det däremot blir fler lästa böcker av henne är tveksamt. Det finns för många böcker som lockar mig mer och den var lite för mörk för att väcka mitt vidare intresse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ge henne en chans till :). Jag har läst flera av hennes böcker och de är förstås lite mörka, men så väldigt bra! "Is och vatten, vatten och is" kan jag verkligen rekommendera.